What We Ain't Got - Jake Owen

"What We Ain't Got"- JAKE OWEN

不得所求-杰克·欧文 歌词中译

沧山懒缘 译

 

We all want what we ain't got,

越得不到越想要

Our favorite doors are always locked.

选的门总被紧紧锁好

On a higher hill with a taller top,

尽管攀到峰顶站得更高

We all want what we ain't got.

想要的总得不到

 

We ain't happy where we are,

我们不满于现状

There's greener grass in the neighbor's yard.

绿草总隔着别家院墙

A bigger house and a faster car,

更大的房子更快的车

We ain't happy where we are.

而自己却比不得

 

All I want is what I had,

我只想回到过去

I'd trade it all just to get her back.

我愿换回她倾尽全力

She's moving on, but I guess I'm not.

她重新开始但我不会

Yeah we all want what we ain't got.

总求而不得对不对

 

We all wish it didn't hurt,

都希望别太难受

When you try your best and it doesn't work.

当你尽力了却发现没用

And goodbye's such a painful word,

“再见”二字太伤人

We all wish it didn't hurt.

但愿别被伤太深

 

All I want is what I had,

我只想回到过去

Yeah I'd trade it all just to get her back.

我愿换回她倾尽全力

She's moving on, but I guess I'm not.

她重新开始但我不会

Yeah We all want what we ain't got.

总求而不得对不对

 

Woah-oh-oh-oh

喔……喔……

Woah-oh-oh-oh

喔……喔……

 

All I want is what I had,

我只想回到过去

Yeah I'd trade it all just to get her back.

愿换回她倾尽全力

She's moving on, but I guess I'm not.

她重新开始但我不会

Yeah We all want what we ain't got.

总求而不得对不对

 

Yeah I wanted the world until my whole world stopped,

我想要的太多恐怕至死方休

You know a love like that ain't easilyforgot.

你知道这样的爱太难忘难求

I guess we all want what we ain't got.

我想我们都不得所求

Yeah we all want what we ain't got.

是啊我们都不得所求

 

————————

尝试了一下新译法,让中文词在表述原意的前提下对好原曲节奏,这样直接唱中文词也没有任何问题。

偶然一次在广播里听到这首歌,被大叔的嗓音直击心底,最后不得不找地方停车平复了心情才敢走,也算是第一次这样的经历吧……

翻译+重排歌词纯属个人爱好,若有不妥欢迎指出。

另,请勿商用。

评论 ( 1 )
热度 ( 15 )